Varkailta loppuivat lääkkeet – Oulussa kolmen päivän sisällä kaksi apteekkiryöstöä

Uutiset Toimittaja:

Oulun poliisi kertoo varkaiden iskeneen viime päivinä kaupungin apteekkeihin. Ensimmäinen ryöstöyritys tapahtui Kastellin apteekissa lauantaina 7. marraskuuta hieman ennen kello yhdeksää. Ryöstäjä uhkasi henkilökuntaa kuula-aseella.

Mies sai haltuunsa lääkkeitä, mutta pakomatka tyssäsi henkilökunnan ansiokkaaseen toimintaan estettyään miestä pakenemasta. Lopulta paikalle saapunut vartija otti miehen kiinni. Tapausta tutkitaan ryöstö-nimikkeellä.

Toinen ryöstö tapahtui maanantaina iltapäivällä Pateniemen apteekissa. Huppuun ja kasvomaskiin sonnustautunut ja teräaseella varustautunut mies sai saaliikseen lääkkeitä. Ryöstäjä pakeni paikalta henkilöautolla, ja takaa-ajon päätteeksi poliisi otti kiinni kolme henkilöä epäiltynä törkeään ryöstöön. Pakomatkan aikana epäiltyjen auto törmäsi kahteen henkilöautoon.

Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten , , , tai laajemmin samasta aihealueesta Uutiset -osioistamme.