Makuuhuoneen aktiviteettien välinemarkkinat kuumana – yksi kohderyhmä ylitse muiden

Lifestyle Terveys · Terhi Piiroinen

Erityisesti sinkkuvanhemmat ostavat eniten makuuhuoneen intiimeihin sessioihin käytettäviä tuotteita. Tyypillisin näitä välineitä ostava henkilö on 18–40-vuotias ja asuu lähiössä tai Lapissa. Suomessa lähes puolet sinkkuvanhemmista sanoo ostavansa erotiikkatuoteita jopa kuukausittain – miehet kertovat ostavansa niitä kaksi kertaa enemmän kuin naiset.

Shoppailu- ja maksupalveluiden markkinajohtaja Klarna tutki ystävänpäivän alla erotiikkatuotteiden ostotrendejä 11 maassa. Tutkimuksesta selvisi, että henkilön asuinalue vaikuttaa iän ja suhdestatuksen lisäksi siihen, kuinka säännöllisesti hän ostaa näitä tuotteita. Suomessa niitä ostavat eniten lähiössä asuvat ihmiset. Verkko-ostoja alueittain tarkastellessa Lappi nousi kärkeen. Siellä ostettiin Suomen maakunnista tuotteita eniten ja toiselle sijalle nousi Kymenlaakso.

Tuloksista selviäsi myös, että lasten vanhemmat ostavat erotiikkatuotteita enemmän kuin lapsettomat. Kaikista suomalaisista 13 prosenttia kertoo ostavansa makuuhuoneen puuhasteluun käytettäviä tuotteita kuukausittain. Suomalaiset tekevät tällaiset ostokset kuitenkin muiden maiden asukkaita useammin verkossa.