Netflixiin mainoksia jo tänä vuonna – myös salasanojen jakamiseen puututaan

Digi Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Netflixin paljastettiin menettäneen tämän vuoden alussa valtavan määrän tilaajia ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen. Nyt suoratoistopalvelun on paljastettu suunnittelevan suuria muutoksia vielä tälle vuodelle. Netflixin periaatteena oli alun perin se, ettei palvelussa nähtäisi mainoksia.

Nyt yhtiö vaikuttaa kuitenkin pyörtäneen periaatteensa. New York Times -lehden mukaan sisäpiirilähteet ovat kertoneet mainosten saapuvan Netflixiin vielä tämän vuoden aikana. Kaikille käyttäjille mainoksia ei tule ainakaan toistaiseksi näkymään.

Netflix suunnittelee perinteisten tilausvaihtoehtojen rinnalle edullisempaa vaihtoehtoa, jossa katsojille esitettäisiin kaupallisia tiedotteita. Netflix tulee jatkossa puuttumaan entistä enemmän myös käyttäjätilien jakamiseen oman talouden ulkopuolisille. Toistaiseksi tiedossa ei ole, tuleeko mainoksia sisältävä edullisempi tilausvaihtoehto käyttöön maailmanlaajuisesti vai alkuun esimerkiksi vain Yhdysvalloissa.