Uutuusjuomasta povataan ananaslonkeron haastajaa – kauppoihin keväällä

Ruoka Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Hartwallin ananaslonkero nousi Suomessa viime kesän trendijuomaksi. Tänä vuonna yhtiö lanseeraa jälleen uuden lonkeromaun, josta tavoitellaan ananaslonkeron kaltaista hittituotetta.

Kevään 2023 uutuuslonkero on sitruksinen Gin & Lemonade. Siinä yhdistyvät limen, sitruunan ja yuzu-hedelmän maut. Hartwallin tiedotteen mukaan kirpeät ja raikkaat sitruksiset maut ja cocktail-tyyliset makuyhdistelmät ovat trendikkäitä maailmalla.

– Hoksasimme lemonaden, joka on itseasiassa virkistänyt kesäjuomana maailmalla jo vuosisatoja. Suomessakin maku on tuttu jo ensimmäisistä virvoitusjuomista: valmistettiinhan ensimmäiset myyntiin tulleet limonadit sekoittamalla soodaveteen sitruunahappoa ja sokeria, kertoo Hartwallin lonkertoiden kategoriamarkkinointijohtaja Heidi Rantala.

Gin & Lemonade 5,5% -lonkeron kerrotaan jopa päihittäneen ananaslonkeron kuluttajille tehdyissä makutesteissä. Ananaslonkero ei kuitenkaan ole katoamassa kauppojen hyllyiltä. Sitruksinen uutuusjuoma ilmestyy kauppoihin 12. maaliskuuta alkaen.