Osaatko antaa oikein palautetta? Tämä tapa toimii parhaiten

Lifestyle Kirjoittaja: , toimittaja Ilmoita virheestä, Tietoa meistä
Toimitusperiaatteet

Tavallinen suomalainen vastaa useimmiten tarjoilijalle, että ruoka oli hyvää, vaikka hän olisi inhonnut jokaista suupalaa. Samanlainen kulttuuri näkyy myös työpaikoilla, joilla voi olla toisinaan vaikea antaa tai vastaanottaa palautetta oikein. Palautteen tarkoitus on auttaa toista ja parantaa asioita.

MAINOS ALKAA
MAINOS LOPPUU

Suoraa palautetta – Viisaan keskustelun käsikirja ilmestyi syyskuussa. Uutuuskirjassa halutaan rohkaista jokaista antamaan palautetta sekä tarjotaan ajatuksia siitä, kuinka palaute kannattaa ottaa vastaan. Psykologisen turvallisuuden tunne on edellytys toimivalle palautekulttuurille organisaatioissa.

– Nähdäksemme palautetta on kahta lajia: kannustavaa ja korjaavaa. Molempien antamisessa suora tapa on se paras tapa. Palautteen antamisesta olisi hyvä tehdä mahdollisimman arkipäiväinen asia sekä työpaikalla että kotona, kirjoittajat Minna Oulasmaa ja Mika Pesonen kertovat.

Voit halutessasi lukea Starassa myös lisää juuri tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten tai laajemmin tästä aihealueesta Lifestyle -osioistamme.