Tämän yhtiön nimissä verkkohuijareita useimmin – nyt tarkkana nettikaupassa

Huijausviestit lähetetään usein paljon käytössä olevien ja luotettujen firmojen nimissä. Tietoturvayhtiö Check Pointin brändiväärennösraportista selviää, minkä firmojen nimissä huijarit tyypillisimmin esiintyvät.

MAINOS
MAINOS PÄÄTTYY

Alkuvuonna huijarit esiinyivät enitetn LinkedIn-somepalvelun nimissä. Loppukesästä eniten väärennetyksi brändiksi nousi kuitenkin kuljetuspalvelu DHL. Heinä-syyskuun aikana huijausviesteistä jopa 22 prosenttia oli lähetetty DHL:n nimissä.

Check Point kehottaa tiedotteessaan olemaan erityisesti loppuvuodesta verkkokaupoissa asioivia olemaan tarkkana. Verkkokauppojen vuoden vilkkain sesonki on alkamassa, ja sen myötä moni odottelee viestejä tilauksiaan toimittavilta kuriirifirmoilta. DHL:ltä lähetystä odottavia suositellaan tarkastamaan pakettinsa tilanteen yhtiön virallisilta verkkosivuilta sähköpostiviesteihin luottamisen sijaan.

Huijauksissa väärennetyimpien brändien listan kärkisijoilla esiintyi vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä pääosin teknologia-alan nimiä. Kärkiviisikkoon nousivat DHL:n lisäksi Microsoft, LinkedIn, Google ja Netflix.

Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten , , , tai laajemmin aihealueesta Digi Viihdeuutiset.