Yhdysvaltojen musiikkialan Grammy-palkinnot jaettiin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä Suomen aikaa. Eniten Los Angelesissa järjestetyssä gaalassa keräsi tänä vuonna palkintoja kaupungin oma poika, Pulitzer-palkinnonkin vuonna 2018 voittanut hiphop-tähti Kendrick Lamar.
Kendrick Lamar voitti yhteensä viisi palkintoa. Hän voitti vuoden kappaleen, vuoden levytyksen, vuoden rap-kappaleen, vuoden rap-levytyksen ja parhaan musiikkivideon palkinnot. Lamar voitti palkinnot kanadalaisräppäri Drakeen kohdistetulla dissauskappaleellaan Not Like Us.
Toiseksi eniten palkintoja, kolme kappaletta, keräsi Beyonce. Hän voitti vuoden parhaan albumin, vuoden parhaan country-albumin ja vuoden parhaan country-duoesityksen palkinnon. Kaksi ensimmäistä tulivat Cowboy Carter -albumista ja viimeksi mainittu Miley Cyrusin kanssa tehdystä II Most Wanted -kappaleesta.
Vuoden parhaan tulokkaan palkinnon sai laulaja-lauluntekijä Chappell Roan, joka ampaisi viime vuonna jättisuosioon erityisesti Good Luck, Babe -hitillään. Parhaan pop-albumin palkinnon voitti Sabrina Carpenter, parhaan dance- tai elektronisen musiikin albumin palkinnon Charli XCX, parhaan rockabumin palkinnon The Rolling Stones ja parhaan rap-albumin palkinnon Doechii.
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten Beyonce, Chappell Roan, Grammy, Kendrick Lamar tai laajemmin samasta aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.