Elokuvailmiö KPop Demon Hunters jyrää nyt myös Spotifyssä

Elokuvat Viihdeuutiset Kirjoittaja: , toimittaja Tietoa meistä

Maailmanlaajuiseksi elokuvailmiöksi noussut animaatioelokuva KPop Demon Hunters teki taannoin historiaa nousemalla Netflixin kaikkien aikojen katsotuimmaksi elokuvaksi. Pian sen jälkeen elokuvan karaokeversio nousi sekin palvelun kymmenen katsotuimman joukkoon, eli sama elokuva oli listalla kahteen kertaan.

Mainos (jatkuu alla)Mainos päättyy

Stara selvitti nyt, että elokuva jyrää samaan aikaan myös Spotifyssä. Elokuvan päähahmojen yhtye HUNTR/X nousi nyt Spotifyn Suomen Top 10 -listalle elokuvassakin kuultavalla kappaleellaan Golden.

Samaan aikaan myös jotkin suomalaiset radiokanavat ovat ottaneet kappaleen soittolistalleen. Nykyisin elokuvista peräisin olevat alkuperäiskappaleet eivät kovin usein nouse hittilistoille, ja vielä harvemmin animaatioelokuvista.

Maggie Kangin ja Chris Appelhansin ohjaama elokuva on tähän mennessä kerännyt Netflixissä yli 250 miljoonaa katselukertaa, kun toiseksi jäänyt Red Notice on katsottu 230 miljoonaa kertaa. Yhdessä viikonlopussa KPop Demon Hunters katsottiin suoratoistona 25 miljoonaa kertaa.

Jättimäisen suosion siivittämänä elokuvan yhteyteen on lanseerattu myös monenlaisia fanituotteita paidoista pehmoleluihin. Lisäksi siitä suunnitellaan kahta jatko-osaa ja spinoff-sarjaa. Lienee siis selvää, että KPop Demon Hunters pysyy vielä pitkään katsojalistojen kärjessä, elleivät katsojat jostain syystä kyllästy ilmiöön. Se tuskin on kuitenkaan näköpiirissä.

Elokuva kertoo Rumin, Miran ja Zoeyn muodostamassa kpop-yhtye Huntr/xista. Yhtyeen kaksoiselämää viettävät jäsenet suojelevat maailmaa demoneilta. He saavat vastaansa kilpailevan poikabändin Saja Boysin, jonka jäsenet ovat salaa demoneita. KPop Demon Hunters -elokuvaa on kuvailtu menestyksen ansiosta jo Netflixin vastineeksi Disneyn Frozenille.