Halloween-villitys loi uuden ammattikunnan – tätä kurpitsa-stylistit tekevät työkseen

Halloween on amerikkalaisille yksi vuoden suurimmista juhlista, ja sen viettoon panostetaan valtavalla innolla. Lokakuun loppu tarkoittaa Yhdysvalloissa paitsi karkkijahtia ja naamiaisia, myös huikeita kotien koristeluja.

MAINOS
MAINOS PÄÄTTYY

Naapurustot kilpailevat usein keskenään siitä, kenen talon piha on näyttävin. Koristelut, kuten kurpitsat, luurangot sekä hämähäkinseitit kuuluvatkin asiaan yhtä tärkeänä osana Halloweenia kuin kiitospäivän kalkkuna.

Viime vuosina Halloweenin ympärille on syntynyt jopa kokonaan uusi ammattikunta, kurpitsa-stylistit. Nämä luovat yrittäjät rakentavat asiakkailleen upeita, Instagram-kelpoisia kurpitsa-asetelmia pihoille ja kuisteille.

Wall Street Journal kertoi Instagram-julkaisussaan, että monet amerikkalaiset maksavat satoja ja jopa tuhansia dollareita siitä, että heidän kotinsa koristellaan sesongin näyttävimmin kurpitsoin, maissinvarsin ja värikkäin kukin.

Yksi alan tunnetuimmista nimistä on Heather Torres, joka on Porch Pumpkins -yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja. Torresin tiimi somistaa tänä vuonna yli 1.300 kotia Teksasin alueella.

Se tarkoittaa 24 täysperävaunullista kurpitsoja, ja töitä stylisteille riittääkin aina syyskuun lopulta Halloween-viikkoon asti. Torresin suosituimmat koristepaketit myyvät loppuun joka vuosi. Näitä ovat esimerkiksi Kardashianien inspiroimat asetelmat, joihin on käytetty vain valkoisia ja neutraalin sävyisiä kurpitsoja.

Jos upotus ei näy, voit katsoa sen tästä.

Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten , tai laajemmin aihealueesta Viihdeuutiset.