Kauppaketju Lidlin kanta-asiakkuussovelluksessa kokeillaan uutta toimintoa. Asiakas voisi skannata tuotteet omatoimisesti puhelimella ja pakata ne suoraan omaan kassiin. Maksaminen tapahtuisi pikakassalla.
Lidlin tiedotteen mukaan asiakkaan ei tarvitse rekisteröityä uusiin palveluihin tai käyttää erillistä skanneria. Tuotteet skannataan Lidl Plus -soveluksen kautta. Palvelun nimi on Scan&Go.
– Pieniä eväsostoksia tekevä voi kipaista kauppaan, skannata pari tuotetta ja poistua ripeästi pikakassan kautta. Vastaavasti isomman perheen viikko-ostoksia voi kerätä omassa tahdissa suoraan kärryssä olevaan kauppakassiin ja välttää ostosten purkamisen ja pakkaamisen kassalla, kertoo Lidlin asiakkuusjohtaja Meri Aalto tiedotteessa.
Scan&Go on ollut käytössä 17. marraskuuta alkaen viidessä Lidlin myymälässä Espoossa. Myymälät ovat Niittykumpu, Laajalahti, Hannus, Kauklahti ja Entresse. Skannaaminen laajenee vuoden 2026 alkaen vaiheittain myös muihin Lidl-myymälöihin eri puolilla maata.
Ominaisuus on käytössä Lidl Plus -sovellukseen sisäänkirjautuneille asiakkaille, joiden lempimyymäläksi on valittu joku viidestä testimyymälästä. Palvelu otetaan käyttöön kauppaan saapuessa sisäänkäynnistä löytyvällä QR-koodilla tai GSP-paikannusta käyttämällä.
Pakatuista tuotteista luetaan viivakoodit. Paistopisteen herkut skannataan tuotteen hintakyltistä. Punnittavia tuotteita varten myymälöihin on asennettu uudet vaa’at, joiden näytöltä hinta skannataan.
Maksamisen voi hoitaa pikakassalla, tavallisella kassalla tai sovelluksessa, jos sovellukseen on rekisteröinyt maksukortin. Mikäli ostoksiin kuuluu ikärajavalvottavia tuotteita, esimerkiksi alkoholia, täytyy maksu suorittaa tavallisella kassalla.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten Lidl, supermarket tai laajemmin aihealueesta Digi Viihdeuutiset.