McDonald’s haluaa tuotteensa rap-sanoituksiin

Viihdeuutiset · Stara.fi





Pikaravintolaketju Mc Donald’s haluaa edistää myyntiään hiphopin keinoin. Tosin hiukan kyseenalaisesti, koska suuryritys haluaa Big Mac -tuotteensa nimen mahdollisimman moneen rap-kappaleeseen.

Yritys on luvannut maksaa jopa 5 euroa jokaisesta kerrasta, kun Big Mac -nimen sisältävä kappale soi radiossa. Kampanjan kohteena ovat hiphopin suurnimet, eli etulinjassa mm. 50 Cent (kuvassa), Eminem ja Usher.

Suosituimpien artistien kappaleita soitetaan esimerkiksi Yhdysvalloissa helposti satoja tuhansia kertoja. Näin ollen tarjous on artisteille varsin houkutteleva. Mc Donald’sia ei lyriikoissa saa kuitenkaan haukkua, sillä kappaleet pitää ensin hyväksyttää sillä.

Suunnitelma on jo nyt aiheuttanut kohua varsinkin lapsille suunnattua mainontaa arvostelevassa järjestössä.