Katsojat suivaantuivat – tv-mainosten määrä tuplaantuu

Viihdeuutiset · Stara.fi

Suomessa televisiokatsojat huomasivat vuoden 2010 alussa muutoksen mainoskatkoissa, kun niiden määrää nostettiin huomattavasti. Samalla mainoskatkojen yhteiskeston ilmoitettiin pysyneen samana. Nyt Britanniassa on kuitenkin vireillä hieman toisenlainen suunnitelma.

Mirror-lehti nimittäin kertoo, että television mainoskatkojen kesto ollaan lähes tuplaamassa. Tähän saakka mainoksia on saatu esittää puolen tunnin aikana korkeintaan 3,5 minuuttia, mutta jatkossa määrä on nostetu kuuteen minuuttiin. Näin ollen tunnin ohjelmasta jopa 12 minuuttia voi olla mainoksia.

Kyseessä on ensi maanantaina alkava tekstijakso, joka kestää vuoden ja jossa ovat mukana suurista kanavista ITV sekä Channel 4 ja Channel 5. Brittikatsojat ovat suivaantuneet ratkaisusta, sillä mainosten määrä käytännössä tuplaantuu. Tilapäisistä kokeiluista on tavannut tulla pysyviä, joten harva uskoo että vuoden päästä palattaisiin vanhaan formaattiin.

Muutoksen uskotaankin nyt toimivan päinvastoin kun sen olisi tarkoitus, sillä sen uskotaan lisäävän ihmisten intoa katsoa ohjelmia television sijaan joko verkosta tai tallentavilta laitteilta siten, että he voivat helposti hypätä mainoskatkojen yli.