Viime vuosina useita apinoiden poikasia on menehtynyt traagisesti eläintarhoissa, kun niiden emot ovat surmanneet pienokaiset joko vahingossa tai tahallaan. Nyt on kuitenkin kerrottavana onnellinen tarina Yhdysvaltojen Minnesotasta, jossa orankivauvan ja sen emon henget pelastuivat keisarinleikkauksella.
27-vuotias Como Zoo -eläintarhassa vankeudessa elävä sumatran oranki Markisa synnytti keisarinleikkauksella reilun puolitoistakiloisen poikasen, joka kiidätettiin synnytyksen jälkeen nopeasti eläinsairaalaan. Sittemmin pienokainen on jo palautettu eläintarhaan, jossa se saa edelleen hoitoa.
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten oranki tai laajemmin samasta aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.


