6 miestä tutustui pimeässä – ennakkoluulojen merkitys kiteytyi

Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Ihmiset tuomitsevat alitajuisesti toiset ihmiset todella nopeasti. Ihminen perustaa oman mielikuvansa toisesta henkilön eleiden ja ulkonäön perusteella jo ensimmäisen seitsemän sekunnin aikana tapaamisesta. Ihminen on herkkä tuomitsemaan ja vain muutamia sekunteja kestäneen tutustumisen jälkeen ensivaikutelma onkin monesti väärä.

Coca-Cola Middle East julkaisi YouTube-kanavallaan videon, jossa he tekivät kuuden miehen avulla uutta mainostaan varten kokeilun. Coca-Cola halusi näyttää ihmisille, miten nopeasti he tuomitsevat toisensa, minkä vuoksi miesten ensikohtaaminen tapahtui pimeässä.

Videolla miehet tutustuvat toisiinsa ja kertovat omista kiinnostuksen kohteistaan ja harrastuksistaan. Heillä on hauskaa keskenään, juttu luistaa ja pöydän ympärillä nauretaan. Kun valot laitetaan päälle, miesten ulkonäkö ja pukeutuminen yllätti monet. Miehet myönsivät, että olisivat valot päällä tuominneet osan henkilöistä heti pelkän ulkonäön perusteella eivätkä olisi edes istuneet viereen.

Uusimmat