Eeppinen kiteytys: Jos internet olisi myyntimies – liiankin tuttua jokaiselle

Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Lähes jokaisella verkkosivulla on mainoksia, joista osa määräytyy sen mukaan mitä ihminen on aiemmin Google-haulla etsinyt tai mistä hän tietokoneen ohjelmien mukaan näyttäisi olevan kiinnostunut. Välillä mainokset ovat melko osuvia, mutta välillä ne menevät myös täysin metsään.

GollegeHumor on julkaissut YouTube-kanavalleen hauskan videon, jossa he näyttävät millainen myyntimies internet oikein olisi. Myyntimies tuntee tietokoneen käyttäjän kokonaan sivuhistorian perusteella ja tekee sen avulla johtopäätöksiä siitä mistä asiakas pitää ja mistä hän ei pidä.

Internetin myyntimies on melko aggressiivinen ja saapuu paikalle myymään juuri sitä tuotetta, jonka verkkokaupan käyttäjä ehti jo käymään ostamassa. Myyntimiestä ei kuitenkaan kiinnosta se, että hankinta on jo tehty vaan hän yrittää epätoivoisesti myydä samaa tai samankaltaista tuotetta miehelle yhä uudelleen.