8 vinkkiä kuntoilun aloittamiseen – näin motivoit itsesi lenkille

Fitness Lifestyle · Terhi Piiroinen

Kuntoilemisesta ja ulkoilemisesta tulee helposti päivittäinen tapa, jota ei lopulta edes tee mieli jättää väliin. PureWow on nyt listannut vinkkejä, kuinka voi saada itsensä helpommin liikunnan pariin vähintään kolme kertaa viikossa.

Jokaisen uuden rutiinin omaksuminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Toisin sanoen liikunnasta ei kannata luopua, vaikka se maistuisi puulta vielä muutaman ensimmäisen viikon jälkeen. Kuntoilemisesta saatu hyöty näkyy pitkällä aikajanalla.

Etenin naiset voivat motivoida itseään uuden urheiluvaatesarjan avulla. Liikuntaharrastukset sujuvat paremmin oikeanlaisilla varusteilla, joten kannattaa panostaa kunnollisiin kenkiin ja vaatteisiin. Mikäli yksin kuntoileminen ei kiinnosta, voi pyytää kaveria harrastukseen mukaan.

Yksi hyvä keino on sitoutua jollekin kurssille tai maksaa kuntoiluun kannustavasta jäsenyydestä. Urheilusuorituksen jälkeen voi palkita itsensä esimerkiksi uudella tavaralla tai elokuvalipuilla – kunhan palkinto ei sisällä herkkuja. Liikunnan harrastaminen on myös tavoitteellisempaa silloin, jos tähtää johonkin tiettyyn suoritukseen. Olipa kyseessä häät tai puolimaraton, on kuntoilulla selkeä päämäärä.

Osa ihmisistä nauttii metsässä juoksemisesta, toiset tanssitunneista ja kolmannet pitkistä polkupyöräretkistä. Kuntoileminen voi olla myös kivaa ja pääasiana on siitä nauttiminen. Kuntoilumuotoja kannattaa välillä vaihdella, niin liikkumisen ilo säilyy tuoreena.

Uusimmat