Facebook Watch haastaa Youtuben ja Netflixin

Digi · Tim Isokivi

Facebook on pyrkinyt jo vuosikausia olemaan muutakin kuin pelkkä yhteisöpalvelu. Nyt yhtiö pyrkii haastamaan television, Youtuben ja Netflixin kaltaiset suoratoistopalvelut Watch-ominaisuudellaan.

Watch-palvelussa nähdään sekä Facebook-käyttäjien luomaa videosisältlä että yhteisöpalvelun tuottamia omia ohjelmia. Se tulee ensin yhdysvaltalaisten käyttöön, mutta tarkoituksena on laajentaa Watchia lähiviikkoina myös muihin maihin.

Uuden ominaisuuden tarkoituksena on mahdollistaa käyttäjiä kiinnostavien videoiden löytäminen aikaisempaa helpommin. Käyttäjille tullaan suosittelemaan videoita sitä mukaan, mitä he katsovat. Watch-palvelu tulee korvaamaan videot-välilehden Facebookin mobiilisovelluksessa.

Mikäli Watchista tulee menestys, se voi tietää lisää tuloja Facebookille. The Verge -sivuston mukaan mainostilasta on jo pulaa Facebookin uutissyötteessä. Watch-palvelussa mainoksia tullaan esittämään videoiden ja ohjelmien aikana.

 

Introducing Watch

Publié par Facebook sur mercredi 9 août 2017

LUKIJAKILPAILU: Arvomme Staran Facebook-sivun tykkääjien kesken Tallink Siljan luksusristeilyn Tukholmaan kahdelle hengelle deluxe-hytissä. Risteilyn arvo on noin 600 euroa. Voit halutessasi tägätä alle kaverisi, jonka kanssa haluaisit lähteä risteilylle. Kerro kilpailusta myös kaverillesi tai tägää hänet kilpailusivulle. Voittaja arvotaan 8.11.2017. Facebook ei ole kilpailun järjestäjä.

Uusimmat