Japanin superrealistinen matkailumainos – pitäisi katsoa VR-laseilla?

Matkailu · Terhi Piiroinen

Japani on hyödyntänyt 360-asteessa esitettäviä videoita julkaisemalla kaikkien aikojen upeimman matkailumainoksen. Japanilaisia maisemia ja nähtävyyksiä esittelevä markkinointivideo kannattaa katsoa virtuaalilasit päässä, jotta siitä saa mahdollisimman autenttisen nautinnon.

Japani hyödyntää onnistuneesti nykyteknologiaa turisteja houkutellakseen. Mainosvideo esittelee Japanin matkakohteena uudenlaisen upealla tavalla, joka suorastaan pakottaa hankkimaan lentoliput nousevan auringon maahan. Samanlaista markkinointimateriaalia on odotettavissa lisää tulevaisuudessa myös muilta matkakohteilta.

Aiemmin ulkomaanmatkoja ostettiin matkatoimistojen kuvastojen perusteella. Nykyisin ihmiset voivat tutkia kohteita pikkutarkasti etukäteenn karttapalveluiden, sosiaalisen median ja esittelyvideoiden avulla. Japani on onnistunut kiteyttämään matkailuvideolle maalle ominaisen kulttuurin, jossa yhdistyvät perinteiset japanilaiset tavat sekä moderni ja uniikki ilmapiiri.