Snapchat herättänyt kritiikkiä sosiaalisessa mediassa sovelluksessa nähdyn mainoksen vuoksi. Would You Rather -pelin mainos kysyy, haluaisiko käyttäjä mielummin läimäistä Rihannaa vai lyödä Chris Brownia. Mainos viittaa vuonna 2009 tapahtuneeseen, runsaasti mediahuomiota saaneeseen välikohtaukseen.
Tuolloin RnB-laulaja Chris Brown pahoinpiteli silloista tyttöystäväänsä, poptähti Rihannaa. Mainos keräsi tyrmistystä erityisesti Twitterissä. Sen katsottiin vitsailevan parisuhdeväkivallan kustannuksella, ja monet ihmettelivät, kuinka mainos on voinut läpäistä Snapchatin seulan.
Snap-yhtiö on sittemmin pahoitellut mainosta. Yhtiön edustaja kertoo Mashable-sivustolle sen menneen läpi vahingossa. Mainos on sittemmin poistettu sovelluksesta.
Is it just me, or is this ad that popped up on my Snapchat extremely tone deaf? Like what were they thinking with this? pic.twitter.com/7kP9RHcgNG
— Royce Mann (@TheRoyceMann) March 12, 2018
I know that social media ads go through an approval process from the platform.
This means @Snapchat approved an ad that makes light of domestic violence.
The update ain’t the only thing that’s wack over there, friends. https://t.co/PmbJn4zCel
— Brittany Packnett (@MsPackyetti) March 12, 2018