Stara Snapchat

Digi

Snapchat-tyyliset videot Tinderiin

Tinder on viime aikoina pyrkinyt pääsemään eroon pelkän deittipalvelun maineesta, ja markkinoimaan itseään yhä enemmän sosiaalisena sovelluksena. Pian Tinderissä tullaan näkemään myös videoita.

Yhtiö on ostanut videosovelluksia kehittelevän startup-yritys Wheelin. Variety-sivuston mukaan Tinderissä tullaan lähitulevaisuudessa lyhyitä videotarinoita. Ominaisuus olisi samankaltainen kuin Snapchatin vastaava.

Tinderillä on noin 1.7 miljoonaa päivittäistä käyttäjää. Vuonna 2012 perustetun palvelun kerrotaan yhdistävän päivittäin 26 miljoonaa potentiaalista kumppania.

Digi Viihdeuutiset

Snapchat-pokaalien vaatimukset paljastuivat – tässä koko lista!

Snapchat-sovelluksessa käyttäjät voivat ansaita pokaaleja erilaisista toiminnoista. Pokaalit ovat aluksi lukossa, kunnes oikealla toiminnolla ne voivat yllättäin aueta, jolloin käyttäjä vasta pääsee näkemään miksi kyseinen pokaali avautui.

Kukaan ei kuitenkaan tunnu tietävän etukäteen mitä pokaalien avaamisen eteen tulee tehdä, minkä vuoksi moni onkin ottanut asiakseen kokeilla monia eri filttereitä, videoiden lähettämistä ja vain yleistä aktiivisuutta Snapchatissa.

Nyt SugarScape-sivusto päätti kuitenkin avata mystisenä pidetyn listan siitä mitä kunkin palkinnon eteen tulee tehdä.

Videokasetti: Lähetä video

Vanha elokuvakamera: Lähetä 50 videota

Videokamera: Lähetä 500 videota

Aurinkohymiö: Lähetä snäppi, jonka lämpötilafiltteri näyttää yli 38 astetta

Lumihiutale: Lähetä snäppi, jonka lämpötilafiltteri näyttää pakkasta

Taskulamppu: Lähetä 10 snäppiä, joissa on käytetty etukameran valoa

Peikko: Lähetä 1.000 snäppiä, jotka on kuvattu puhelimen etukameralla

Yksi looppi: Vaihda kamera etukameraan kerran videon aikana

Looppi: Vaihda kamera etukameraan viisi kertaa videon aikana

Kelaus: Vaihda kamera etukameraan kymmenen kertaa videon aikana

Apina, jolla kädet korvilla: Lähetä video ilman ääniraitaa

Suurennuslasi: Lähetä kymmenen kuvaa, jotka on zoomattu niin lähelle kuin mahdollista

Mikroskooppi: Lähetä kymmenen videota, joissa on käytetty zoomia

ABCD-emoji: Lähetä sata snäppiä, joissa on käytetty isoa tekstiä

Pandakarhu: Lähetä 50 snäppiä, joissa on käytetty mustavalkoista filtteriä

Kuu, jolla on kasvot: Lähetä 50 snäppiä käyttäen yötilaa

Paistinpannu: Lähetä snäppi aamuneljän ja -viiden välillä

Tikkari: Lähetä snäppi, jossa on käytetty viittä tai yli viittä värikynää

Sateenkaari: Lähetä kymmenen snäppiä, joissa on käytetty viittä tai yli viittä värikynää

Väripaletti: Lähetä 50 snäppiä, joissa on käytetty viittä tai yli viittä värikynää

Sähköposti: Vahvista asetuksissa sähköpostiosoitteesi

Punainen puhelin: Vahvista asetuksissa puhelinnumerosi

Iloinen paholainen: Ota snäpistä ruutukaappaus

Surullinen paholainen: Ota ruutukaappaukset 10 snäpistä

Punainen naamari: Ota ruutukaappaukset 50 snäpistä

Radio: Jätä snäppi paikalliseen tai live-tarinaan

Klaffitaulu: Jätä 10 snäppiä paikalliseen tai live-tarinaan

Faksi: Skannaa viisi snäppikoodia

Etusormi: Lähetä snäppi, jossa on yksi filtteri

Rauhan merkki / kaksi sormea: Lähetä snäppi, jossa on kaksi filtteriä

Vauva: Kasvata Snapchat-pisteesi yli kymmeneen

Tähti: Kasvata Snapchat-pisteesi yli 100

Kipinä: Kasvata Snapchat-pisteesi yli 1.000

Kiertävä tähti: Kasvata Snapchat-pisteesi yli 10.000

Räjähdys: Kasvata Snapchat-pisteesi yli 50.000

Raketti: Kasvata Snapchat-pisteesi yli 100.000

Kummitus: Kasvata Snapchat-pisteesi yli 500.000

Viihdeuutiset

Poika kuvaili sydänsuruaan Snapchat-tarinalla – kuvista viraalihitti

Välillä jotkut Snapchat-tarinat ovat niin osuvia, että ne lähtevät leviämään sosiaalisessa mediassa viraalihiteiksi saakka vaikka ne olisikin alun perin suunnattu vain omille seuraajille. Nyt eräs nuori mies julkaisi omassa tarinassaan snäppejä, joissa hän kertoo nokkelilla kuvilla hänen särkyneestä sydämestään.

Azam College julkaisi Snapchat-tarinan, joka myöhemmin lisättiin myös Sarcasm Society -nimiselle Facebook-sivustolle. Kuvat ovat niin sydäntäsärkeviä ja silti hauskoja, että niitä on jaettu verkossa jo yli 83.000 kertaa. Kuvissa nuori mies kuvailee eroaan nokkelien lauseiden ja havainnollistavien kuvien avulla.

Kuvissa poika näyttää, että heillä oli monia autoja, mutta siitä huolimatta tyttö päätti ajaa hänet hulluksi. Hän vertasi suhteen eroa myös muun muassa käsipainoihin, valoihin, henkareihin, kananmuniin, huonekaluihin ja vaippoihin.

Viihdeuutiset

Snapchat julkaisee videolasit – kamera aurinkolaseissa

Maailman suosituimpiin sosiaalisiin medioihin lukeutuva Snapchat muuttaa nimensä muotoon Snap Inc. Samalla yhtiö paljasti tuovansa markkinoille uudet videokameralla varustetut Spectacles-aurinkolasit, jotka kuvaavat snäppejä kätevästi ilman älypuhelimen kaivamista taskusta.

Yhtiön mukaan Spectacles-laseja on kehitetty jo useiden vuosien ajan. Niiden sangassa on sisällä pienenpieni langaton videokamera, jonka akkukeston luvataan kestävän koko päivän ajan. Lasit ovat tulossa myyntiin kolmessa eri värissä.

Lasit ovat yhteydessä matkapuhelimeen ja sen sovellukseen Bluetooth-yhteydellä tai WLAN-yhteydellä. 115-asteen videokuvan kerrotaan olevan muodoltaan pyöreää ja sen luvataan toimivan kaikissa laitteissa ja kaikissa asennoissa.

Viihdeuutiset

Snapchatin suosio kasvaa: Käyttäjämäärä räjähtää tänä vuonna

Vuorokauden aikana katoavien kuvien ja videoiden lähettämiseen tarkoitettu Snapchat ei nauti toistaiseksi suomalaisten keskuudessa samanlaisesta suosiosta, kuin Facebook ja Instagram. Asiat saattavat kuitenkn muuttua, sillä sovelluksen käyttäjämäärän uskotaan kasvavan räjähdysmäisesti.

Tutkimusyhtiö eMarketerin mukaan Snapchatilla on tällä hetkellä noin 150 miljoonaa päivittäiskäyttäjää maailmanlaajuisesti. Yhtiön tutkimuksen perusteella on todennäköistä, että pelkästään Yhdysvalloissa asuvien käyttäjien määrä nousee jopa 27,2 rosentin verran vuoden 2016 aikana. Kasvun uskotaan jatkuvan vuonna 2017 13,6 prosentin verran.

Snapchatilla on ollut pitkään maine lähinnä teini-ikäisten suosimana sosiaalisen median muotona. Sovelluksen suosio varttuneempien käyttäjien keskuudessa kasvaa kuitenkin koko ajan. Yhdysvalloissa käyttäjistä noin 70 prosenttia kuuluu niin kutsuttuun millenial-sukupolveen, mutta eMarketerin mukaan määrä tulee todennäköisesti tippumaan 56% vuoden 2020 loppuun mneenssä.