James Bondia harkittiin suoraan suoratoistopalveluun – hintalappu oli tähtitieteellinen

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Tulevan James Bond -elokuva No Time to Dien ensi-iltapäivä on muuttunut koronakriisin ansiosta jo kahdesti. Nyt MGM-tuotantoyhtiön on paljastettu harkinneen jopa elokuvan julkaisua suoraan suoratoistopalvelussa elokuvateattereiden sijaan.

MGM yritti Variety-lehden mukaan kaupata No Time to Die -elokuvan oikeuksia Netflixille, Amazon Prime Videolle ja Applelle. 600 miljoonan dollarin hintaa esitysoikeuksista pidettiin kuitenkin liian suurena jopa Bondin kaltaisesta takuuvarmasti hurjat katsojaluvut keräävästä elokuvasta.

MGM-tuotantoyhtiön kerrotaan menettäneen No Time to Dien ensi-illan siirtymisen vuoksi 30-50 miljoonaa dollaria. Elokuvan julkaisusta suoratoistona elokuvateatterien sijaan olisi saattanut koitua ongelmia sen sponsorien, kuten Land Roverin, Omega Watchesin ja Heinekenin kanssa. Daniel Craigin, Lea Seydouxin, Rami Malekin, Lashana Lynchin ja Ana de Armasin tähdittämän elokuvan on tällä hetkellä määrä saada ensi-iltansa 2. huhtikuuta 2021.