Olutmerkki somekohun keskellä – härski viesti tipattoman viettäjille

Ruoka Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Monet olutmerkit mainostavat tipattomaa tammikuuta viettäville alkoholittomia tuotteitaan. Yhdysvaltalainen olutmerkki Pabst Blue Ribbon sen sijaan on valinnut toisenlaisen, kohua herättäneen lähestymistavan mainontaan sosiaalisessa mediassa.

– Etkö juo alkoholia tässä tammikuussa? Kokeile p*rseen syömistä!, Pabst Blue Ribbonin virallisella Twitter-tilillä kirjoitettiin.

Twiitti viitannee kirjaimellisen takapuolen syömisen sijaan takapuolen nuolemiseen seksiaktina, josta käytetään englannin kielessä slangityylistä ilmaisua ”eating ass”. Somejulkaisusta nousi arvatenkin suuri kohu. Twiitti poistettiin nopeasti, mutta siitä otetut ruudunkaappaukset leviävät edelleen verkossa.

Nykyään erityisesti nuorten aikuisten suosiossa oleva Pabst Blue Ribbon on yksi Yhdysvaltojen tunnetuimmista olutmerkeistä. Yhtiön edustaja kertoi Ad Age -sivustolle twiitin taustalla olleen yksittäinen työntekijä. Edustaja on pahoitellut huonolla maulla kirjoitetuksi kuvailemiaan twiittejä, ja ilmoittanut yhtiön käsittelevän tapausta sisäisesti.