Hittipeli Wordle ostettiin jättisummalla – pelaamisen luvataan pysyvän ilmaisena

Digi Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Sanapeli Wordle on noussut muutamien viikkojen sisällä maailmanlaajuiseksi ilmiöksi. Josh Wardlen vuonna 2021 luoma verkossa pelattava peli on koukuttanut ihmisiä kaikista ikäluokista sekä taustoista, ja kaiken lisäksi se on ollut täysin ilmainen. Wordlessa ei ole nähty toistaiseksi edes mainoksia.

Mediajätti The New York Times Company ilmoitti maanantaina ostavansa Wordlen. Kauppahinnan kerrotaan olevan seitsennumeroinen summa eli vähintään miljoona dollaria. Kauppojen myötä Wordle siirtyy osaksi New York Timesin pelejä, joihin lukeutuu muun muassa suosittu päivittäin ristikko.

Kaupat ovat herättäneet pelaajissa myös huolta, sillä Wordlen on pelätty muuttuvan maksulliseksi. New York Timesin mukaan peli pysyy kuitenkin ainakin toistaiseksi ilmaisena. Wordlella oli tammikuussa miljoonia päivittäisiä pelaajia.

Selaimella pelattavassa Wordlessa tehtävänä on arvata kerran vuorokaudessa vaihtuva viisikirjaiminen sana enintään kuudella yrityksellä. Josh Wardle loi pelin aluksi lähinnä itselleen ja lähipiirilleen. Hän päätti tehdä pelistä lokakuussa julkisen, ja joulukuussa siihen lisättiin mahdollisuus jakaa omia tuloksia muiden kanssa.