Yhdysvaltojen Missourissa sattunutta autokolaria selvittämään tulleita viranomaisia odotti melkoinen näky. Moottoritielle oli levinnyt satojen kilojen edestä kannabista.
Onnettomuus tapahtui Valtatie 70:llä 20. huhtikuuta. Yhdistelmäajoneuvon kuljettaja oli tehnyt väistöliikkeen tiellä aikaisemmin tapahtuneen onnettomuuden vuoksi, mutta päätyikin törmäämään sen seurauksena lava-auton kanssa. Lava-auton lastina oli noin 230 kiloa kannabista, joka levisi moottoritien kolmelle ajokaistalle.
Onnettomuudessa vältyttiin vakavilta loukkaantumisilta, mutta Kansas City Star -lehden mukaan lava-autossa olleet kaksi miestä ja yksi nainen pidätettiin huumeiden salakuljetuksesta syytettynä. Tapahtuneesta teki jokseenkin ironisen onnettomuuden päivämäärä. 20. huhtikuuta, eli niin kutsuttu 420-päivä tunnetaan nimittäin kansainvälisenä kannabiksen juhlapäivänä.
After it was all collected at the crash scene, it took more than one patrol car to transport it to the evidence room. pic.twitter.com/gDm58b0PoK
— MSHP Troop F (@MSHPTrooperF) April 21, 2022
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten kannabis, liikenne, onnettomuus, Poliisi tai laajemmin samasta aihealueesta Autot, Uutiset -osioistamme.