Snoop Doggin kohukampanja ei lisännytkään myyntiä – toimitusjohtaja päätti erota

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Räppäri Snoop Dogg yllätti syksyllä somejulkaisullaan, jossa hän ilmoitti lopettaneensa savuttelun. Pian kävi ilmi, ettei tähti tarkoittanut kannabiksen polttamista. Kyse oli savuttoman Solo Stove -tulisijan mainoskampanjasta.

Mainoskampanja toi Solo Stovelle näkyvyyttä. Snoopin ja yhtiön yhteistyö oli Ad Age -sivuston vuoden 40 parhaan mainoksen sijalla 18, ja kampanja toi yhtiölle 60 000 someseuraajaa lisää. Se ei kuitenkaan näkynyt yhtiön myyntitilastoissa.

Solo Stove ilmoitti tammikuussa yhtiön toimitusjohtaja John Merrisin irtisanoutuneen. Yhtiön tiedotteen mukaan ero tapahtui molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä. Solo Stoven johtoneen astuu entinen Vista Outdoor -yhtiön toimitusjohtaja Christopher Metz.

– Vaikka uniikki mainoskampanjamme nosti Solo Stoven bränditietoisuutta uuden kuluttajayleisön keskuudessa, se ei johtanut odottamaamme myynnin nousuun. Tämä yhdistettynä kohonneisiin markkinointi-investointeihin vaikutti negatiivisesti käyttökatteeseemme, Solo Stoven tiedotteessa kerrottiin XXL-sivuston mukaan.