Naisten oikeuksien ja tasa-arvon puolesta on ympäri maailmaa taisteltu jo satojen vuosien ajan, ja länsimaissa tilanne onkin mullistunut tuossa ajassa. Lähi-Idässä tilanne on kuitenkin täysin toinen, sillä naista kohdellaan siellä edelleen monin paikoin toisen luokan kansalaisena.
Nyt Memac Ogilvy & Mather Dubai -mainostoimiston Yhdystyneille kansakunnille luoma kampanja pyrkii tuomaan esiin naisten tilannetta. Kampanjassa käytetään hyväksi Google-hakujen ennakoivaa syöttöä, joka ennustaa mitä käyttäjä kulloinkin mahdollisesti hakee. Mikäli tekstit ovat tosiaan aitoja 9. maaliskuuta kuvattuja tilanteita, ovat ne melko huolestuttava merkki nykytilateesta.




Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten kauneus tai laajemmin aihealueesta Lifestyle.