Nerokasta! Mainostaulu aiheutti haukottelu-epidemian

Mainonta on tehokkainta silloin, kun se aiheuttaa kohderyhmässä selkeitä reaktioita. Nyt Etelä-Afrikassa on esitelty yksinkertaisen nerokas mainostaulu, joka saa ohikulkijat haukottelemaan ja haluamaan kahvia. Kyseessä on lentokentällä käynnistetty The Bye Bye Red Eye -kampanja.

---
---

Valtaosa haukottelevan ihmisen näkevistä ryhtyy itsekin haukottelemaan, eli haukotus leviää nopeasti. Pian kampanjan käynnistymisen jälkeen lentokentällä oli käynnissä varsinainen haukottelu-epidemia. Kaikki oli kuitenkin suunniteltua, sillä mainostava kahviyritys Cafe Pele pelasti silloin tilanteen jakamalla silloin haukottelijoille kupilliset kahvia.

Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten tai laajemmin aihealueesta Digi Viihdeuutiset.