Media-alan edelläkävijät ovat julistaneet jo vuosikymmenen ajan, että tulevaisuudessa kuluttaja muokkaa oman personoidun ohjelmavirtansa suoraan mobiililaitteessaan. Nyt ennustukset ovat toteutuneet, kun Sanoma on julkaissut uuden Supla-sovelluksensa mobiililaitteisiin.
Uusi on-demand-palvelu Supla mahdollistaa kuluttajille omien suosikkiohjelmiensa kuuntelemisen silloin kun heille itselleen sopii – ajasta ja paikasta riippumatta. Myös sarjojen ahmiminen, eli binge-listening, onnistuu, kun osa suoraan Suplaan tuotetusta sisällöstä on kuunneltavissa koko kausi kerrallaan.
– Radio voi erinomaisen vahvasti mediana, mutta sitä on tehty samalla tekniikalla viimeiset sata vuotta. Supla näyttää, millainen radio olisi, jos se keksittäisiin tänään: Näppärä, monipuolinen ja jatkuvasti kehittyvä alusta. Suplassa ohjelmat alkavat juuri silloin, kun sinulle sopii ja sisältöä on tarjolla enemmän kuin koskaan, Nelonen Median digital manager Johannes Saukko kertoo.
Suomen suosituimpien radio-ohjelmien varaan rakentuvaan palveluun tuotetaan myös omaa sisältöä, kuten Juha Vuorisen ja Tuomas Kyrön poskettoman hauskaa Kaunokirjallisuuden Karvakuonoja. Sanoman muusta sisällöstä esimerkiksi ISTV:n Tainola Show ja Nelosen Loirinuotiolla toimivat loistavasti myös kuunneltuina. Supla tuo myös mahdollisuuden luoda ohjelmia entistä pienemmille kohderyhmille.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten matkapuhelin tai laajemmin aihealueesta Viihdeuutiset.