Facebook-yhteisöpalvelun alkuvaiheista kertova The Social Network -elokuva on osoittautunut varsinaiseksi hitiksi. Leffa rynni ylivoimaisesti ensimmäisellä esittämisviikollaan suoraan leffalistan ykköseksi. Suomessa elokuva saa ensi-iltansa 22. lokakuuta.
Maailman suurimman yhteisöpalvelun värikäs historia kiinnostaa katsojia siinä määrin, että se kilisyttää elokuvateattereiden kassakoneita vauhdikkaasti. Ensimmäisen viikonlopun tuloiksi ilmoitettiin 23 miljoonaa dollaria, ja viikonlopun tuloiksi kerrotaan 15,5 miljoonaa dollaria. Täten Facebook hallitsee edelleen ykkösijaa.
Kakkossijalle pääsi ensi-illassa ollut Life As We Know It 14,6 miljoonan dollarin tuotolla, ja kolmanneksi ylsi Secretariat 12,6 miljoonalla. Ensimmäisen viikonlopun perusteella leffayhtiö Sony uskoi elokuvan tuovan kassaan vähintään 100 miljoonan dollarin lipputulot, ja matka kohti ilmoitettua 100 miljoonaa näyttäisi jatkuvan onnistuneesti.
Tähän mennessä elokuva on saanut myös pääasiassa ylistäviä arvosteluja, joiden uskotaan siivittävän osaltaan menestystä entisestään. Elokuvan pääosissa muun muassa näyttelevät Jesse Eisenberg ja Justin Timberlake voivat olla tyytyväisiä roolisuorituksiinsa.
Paljon ennakko-odotuksia herättänyt elokuva kertoo Facebookin syntymisestä ja kasvusta maailmanlaajuiseksi sosiaaliseksi kohtauspaikaksi. Facebookin luoja Mark Zuckerberg opiskeli vuonna 2003 Harvardin yliopistossa ja Facebookin luominen teki nuoresta miehestä nuorimman miljardöörin kautta aikojen. Menestys tuo mukanaan ystäviä, mutta myös vihollisia. Elokuva on onnistunut tarina nuoresta yrittäjästä ja hänen menestyksestään ja sen varjopuolista.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten tai laajemmin aihealueesta Viihdeuutiset.