Suomalaisten S-ryhmän kauppojen hyllyiltä vuosikymmenten ajan tutuksi tulleet Rainbow-tuotteet katoavat. S-ryhmä kertoi lehdistötilaisuudessa torstaina lopettavansa Rainbow-brändin.
Rainbow-tuotteiden tilalle tulee yhteispohjoismainen tuotesarja Coop. Uudistus tapahtuu vaiheittain parin seuraavan vuoden aikana. Nykyiset Rainbow-pakkausmateriaalit ja tuotteet käytetään loppuun.
S-ryhmän mukaan yhteispohjoismaisella sarjalla voidaan varmistaa, että edullisten merkkien tarjonta voidaan turvata jatkossakin. Coop-tuotteita on jo joidenkin vuosien ajan ollut myynnissä suomalaiskauppojen valikoimissa.
Rainbow-tuotemerkki lanseerattiin jo vuonna 1967. Sarjan suosittuja tuotteita ovat edustaneet muun muassa karjalanpiirakat, tomaattimurska ja lager-olut. Sosiaalisessa mediassa uutinen on otettu vastaan pettymyksenä, ja tilanne on saanut monet muistelemaan kokemuksiaan kyseisen merkin tuotteista vuosien varrelta.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten ruoka, ruokakauppa tai laajemmin aihealueesta Ruoka Viihdeuutiset.