Z-sukupolvi, eli 1995–2012 syntyneet, ovat löytäneet taskukokoisen leikkikalun, jota monet millenniaalit muistelevat suurella lämmöllä. Tamagotchit ovat pieniä laitteita, joissa käyttäjät voivat hoitaa virtuaalilemmikkiään. Ne olivat suosittuja 90-luvulla.
Lelun keksinyt Bandai Namco raportoi, että maailmanlaajuinen myynti kaksinkertaistui vuodesta 2022 vuoteen 2023. Yhtiö avasi ensimmäisen kivijalkamyymälänsä Isossa-Britanniassa tänä vuonna. Lelu maksaa noin 20 euroa, tosin nykyaikana ne ovat saaneet uusia ominaisuuksia.
-Voit olla yhteydessä ystäviin, pelata Wi-Fi-yhteydellä ja ladata erilaisia esineitä, Tamagotchin brändipäällikkö Priya Jadeja kertoi BBC:lle.
Tamagotchin käyttäjän tehtävänä on huolehtia virtuaalisesta lemmikistä, ruokkia ja hoitaa sitä. Peli opettaa vastuullisuutta leikin keinoin. Ensimmäinen Tamagotchi lanseerattiin vuonna 1996.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten pelaaminen tai laajemmin aihealueesta Digi.