Joululahjapaketeista voi löytyä jotain muutakin kuin talvisesonkiin perinteisesti yhdistettyjä tuotteita. Lahjakääreen alta saattaa hyvinkin paljastua esimerkiksi robottiruohonleikkuri tai jäätelökone.
Tavarataloketju Gigantin mukaan joulusesongin myyntidatassa on ilmennyt yllättäviä yksityiskohtia aattoviikon alussa. Suomalaiset ovat ostaneet keskellä talvea tuotteita, jotka menevät perinteisesti parhaiten kaupaksi kesällä.
– Robottiruohonleikkureiden kappalemääräinen myynti on 20-kertaistunut marras-joulukuussa viime vuoteen verrattuna. Black Friday -kampanja on toki entisestään vilkastuttanut menekkiä, kertoo kodin pienkoneiden apulaismyyntipäällikkö Miikka Lampinen Gigantin tiedotteessa.
Myös esimerkiksi elektronisten hyttysansojen kysyntä on ollut suurta kampanjahintojen siivittämänä. Yksi talvikauden suurista nousijoista ovat olleet jäätelö- ja slush-koneet. Niiden kappalemääräinen myynti on kymmenkertaistunut Gigateissa marras-joulukuussa viime vuoteen verrattuna.
Jäätelö- ja slush-koneiden kasvaneen suosion epäillään johtuvan sosiaalisesta mediasta. Lampisen mukaan kylmät jäähilejuomat ja kotitekoinen jäätelö trendaavat parhaillaan vahvasti.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten joululahja, jäätelö, kesä, ruohonleikkuri tai laajemmin aihealueesta Digi Koti & Asuminen Viihdeuutiset.