Uskovaiset raivostuivat tästä Dr Pepperin mainoksesta – yhtiö ei kommentoi

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Dr Pepper -virvoitusjuoman Facebook-sivun ylläpitäjät tuskin arvasivat, millainen soppa syntyisi, kun he julkaisivat sosiaalisessa mediassa uuden mainoksensa. Mainos vitsailee ihmisen evoluution kustannuksella esittäen neljällä raajalla liikkuvan ihmisapinan ”esi-Pepperinä” ja Dr Pepperiä juovan nykyihmisen ”Pepperin jälkeisenä”.

Mainos joutui kuitenkin nopeasti evoluutioteoriaan uskomattomien fundamentalistikristittyjen vihan kohteeksi. Heidän mielestään mainos loukkasi kristittyjä arvoja. Yhtiötä syytettiin jopa häväistyksestä ja osa käyttäjistä uhkasi boikotoida Dr Pepperiä kampanjan vuoksi.

– En ole mikään simpanssi. Ei enää Dr Pepperiä meidän talouteemme. Jumalan siunausta kaikille, yksi vihainen Facebook-käyttäjä kirjoitti.

Tieto mainoksen aiheuttamasta raivosta levisi nopeasti internetissä, ja pian myös sosiaalisen verkkosivuston Redditin ateismi-osion käyttäjät liittyivät Facebook-sivun keskusteluun. He asettuivat puolestaan yhtiötä puolustavalle kannalle.

– Sillä hetkellä kun uskosi joutuu koetukselle virvoitusjuomamerkin vuoksi, kannattaa varmaan alkaa pohtimaan uskoaan uudelleen, kirjoitti mainosta puolustellut käyttäjä.

Dr Pepperin edustajat eivät ole toistaiseksi kommentoineet mainoksesta aiheutunutta kohua. Keskustelu käy yhä kuumana virvoitusjuoman Facebook-sivulla, ja mainos on 16 tunnin aikana kerännyt jo 3.060 kommenttia.

Uusimmat