Kampanja leviää Facebookissa: ”Vietetään Nipaton tammikuu”

Jokunen viikko sitten monet suomalaiset äimistelivät erityisesti sosiaalisessa mediassa Dingo-yhtyeen uutta Facebookissa-kappaletta. Nyt Dingo-ilmiö saa jatkoa, kun samassa yhteisöpalvelussa kampanjoidaan Nipattoman tammikuun puolesta.

------

Erityisesti musiikkialan ammattilaisten keskuudessa kampanja on saanut jo suuren suosion, sillä kampanjaan kehottava valokuva on jaettu edelleen jo lähes tuhat kertaa.

– Ole valmis vaihtamana tarvittaessa radiokanavaa ja välttämään Dingoa käsitteleviä juttuja lehdistä. Sano rohkeasti EI Sinälle ja minälle, EI Nahkatakkiselle tytölle ja varsinkin JYRKKÄ EI Facebookissa-biisille, kampanjassa todetaan.

Dingon Facebookissa-kappale aiheutti siis kovasti keskustelua uudenlaisella konesoundillaan ja hieman totuttua kornimmalla sanoituksella. Stara tiedusteli asiaan Neumannin kantaa, ja rocktähti piti biisistä syntynyttä keskustelua ainoastaan hyvänä asiana.

– Tulee nyt vähän lonkalta mieleen vaikka vuosi 1984, jolloin ilmestyi Dingon ensimmäinen single Sinä ja minä. Muistan tässäkin yhteydessä ensimmäisen Dingo-biisin saaman kritiikin. Muistan myös sen kolikon toisen puolen, että ”onpa makee biisi”, Neumann kommentoi.

– Sinä ja minä sai osakseen aika paljon sitä, että ”Voi hitto mitä teinipaskaa” -kommenttia. Näköjään, kun jollain biisillä on sitä tartuntapintaa, niin kyllä se vaan sit vääjäämättä vie suuntaan sekä toiseen, että tykätään ja inhotaan. Se kuulunee tähän kuvioon.