Suomalaispelin historiallinen TV-mainos Super Bowlissa maksoi miljoonia

Viihdeuutiset · Stara.fi

Kautta aikojen menestynein suomalainen peliyhtiö Supercell tempaisi näyttävästi eräässä maailman katsotuimmista urheiluottelusta. Se oli nimittäin ostanut miljoonien arvoista mainosaikaa Super Bowl -ottelun yhteyteen ja esitti mainoskatkolla Hollywood-veteraanin tähdittämän hauskan mainoksen.

YouTube
YouTube

Vuosittain Super Bowl vetää televisioruutujen ääreen yli 100 miljoonaa amerikkalaista ja lisäksi miljoonia katsojia muualla maailmassa. Nielsenin arvioiden mukaan tänä vuonna rikottiin ottelun kaikkien aikojen ennätys, kun ottelua seurasi 114 miljoonaa silmäparia. Mainospaikkojen hinnat otteluun maksoivat neljästä miljoonasta dollarista ylöspäin.

Supercellin Angry Neeson -nimistä Clash of Clans -pelin mainosta tähditti näyttelijä Liam Neeson. Television lisäksi pelin mainos leviää parhaillaan nopeasti myös verkossa.