Paranna peniksen hyvinvointia näillä ruoka-aineilla – uutta voimaa vällyjen väliin

Lifestyle Terveys · Terhi Piiroinen

Urologi Jamin Brahmbhatt sanoo, että miesten tulisi kohdella sukupuolielimiään kuin luksusautoa. Jotta kone toimii oikein, tulee huolehtia asianmukaisesta polttoaineesta ja huollosta. Ruokavaliolla on suuri merkitys peniksen ja siittiöiden hyvinvoinnille.

Erektiota edistäviä ruoka-aineita ovat periaatteessa kaikki terveelliseksi luokiteltavat syötävät. Mikäli mies nauttii pelkästään prosessoitua einesruokaa, ei hänen alakerrassaan viihdytä välttämättä yhtä pontevasti kuin terveellisempiä aterioita nauttivien kavereiden housuissa. Oikeanlainen ruokavalio kohottaa testosteroiineja, vahvistaa spermaa ja parantaa seisokkia, Men’s Health muistuttaa.

Kahvin on todistettu vahvistavan erektiota. Tutkimusten mukaan 2-3 kuppia päivittäin kahvia nauttivat miehet kärsivät keskimääräistä vähemmän erektio-ongelmista. Kofeiini parantaa muun muassa verenkiertoa.

Lohi, kananmunankeltuaiset ja maito ovat erinomaisia D-vitamiinin lähteitä. Tarvittavan määrän D-vitamiinia nauttivat miehet omaavat vahvemman seksivietin ja kärsivät muita vähemmän erektio-ongelmista.

Pistaasipähkinät, mantelit ja saksanpähkinät ovat makuuhuoneen piristysruiskeita. Niitä nauttimalla miesten seisokki vahvistuu, siemensyöksyn saaminen parantuu, libido kasvaa, seksuaalinen tyytyväisyys voimistuu ja yleinen vireystaso kohoaa. Pähkinöissä oleva terveellinen rasva on myös erinomaista elimistön voiteluainetta.

Mustikat ja appelsiinit ovat miesten eroottisen elämän pelastajia. Kun flavonoidirikkaat hedelmät sisällytetään liikuntapitoiseen elämäntyyliin, kärsivät miehet peräti 21 prosenttia vähemmän erektio-ongelmista.

Palkokasvit, kokojyvätuotteet ja oliiviöljy ovat olennnainen osa välimerellistä ruokavaliota. Ei liene yllätys, että näillä ruoka-aineilla on terveyttä kokonaisvaltaisesti edistäviä ominaisuuksia ja siten ne sopivat myös miesten sukupuolielimen hyvinvoinnille. Tutkimusten mukaan terveellinen ruokavalio voi jopa poistaa impotenssia.

Parikat, persikat ja pinaatti ovat peniksen toimintaa ja siittiöiden voimaa parantavia ruoka-aineita. Paljon C-vitamiinipitoisia ruokia nauttivien miesten siittiösolut vahvistuivat erään tutkimuksen mukaan peräti 15 prosenttia kuukauden koejakson jälkeen. C-vitamiini suojaa siittiösoluja vaurioitumiselta.

Uusimmat