Tutkijat paljastivat: 22 ruokaa, jotka vähentävät näläntunnetta

Lifestyle Ruoka Terveys Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Ihmisten dieetit voivat välillä epäonnistua siksi, että henkilö alkaa syömään suurempia annoksia kuin hänen pitäisi tai hän ratkeaa herkuttelemaan rasvaisilla ja sokerisilla herkuilla. Ratkeaminen johtuu ihmisten aivoista ja mielihaluista aivosolujen viestittäessä ihmiselle, että hänellä on nälkä.

Tutkijat ovat saaneet Daily Mail -sivuston mukaan selville, että joidenkin ruokien sisältämät aminohapot auttavat hillitsemään näläntunnetta. Lysiini ja arginiini -aminohapot reagoivat aivojen näläntunnetta kontrolloivien solujen kanssa. Aminohapot saavat aivot viestittämään kylläisyyden tunnetta, minkä vuoksi ne auttavat pitämään näläntunteen kurissa ja helpottavat myös dieetillä olemista.

Erityisen korkeat lysiini- ja arginiinitasot löytyvät näistä:

1. Mantelit

2. Anjovikset

3. Aprikoosit

4. Munakoiso

5. Avokadot

6. Kana

7. Kalkkuna

8. Tonnikala

9. Juustot, erityisesti parmesaani

10. Ravut

11. Taatelit

12. Viikunat

13. Linssit

14. Makrilli

15. Maapähkinät

16. Pistaasit

17. Luumut

18. Porsaan lapa

19. Seesaminsiemenet

20. Bataatti

21. Tahini

22. Saksanpähkinät

Uusimmat