Kuntoilemisesta on huimasti hyötyä – tässä motivaatiolista harrastamiseen

Fitness Lifestyle · Terhi Piiroinen

Tammikuu on ylivoimaisesti vilkkain ajanjakso kuntosaleilla ja uusien liikuntaharrastusten parissa. Liikunnalla on runsaasti hyötyvaikutuksia keholle, jotka muistamalla voi kuntoilumotivaatio säilyä pidempään. Urheilemisesta kannattaa tehdä elämäntapa, eikä pelkkä uudenvuodenlupaus.

Liikunta parantaa ihmisen muistia, antaa lisäpotkua itsetunnolle ja vähentää stressiä. Kun aamulla tuntuu, että oma sänky on huomattavasti houkuttelevampi kuin vaikkapa ryhmäliikuntatunti kuntosalilla, kannattaa muistaa kummasta on enemmän hyötyä tulevaisuudessa.

Liikunta vähentää sydän- ja verisuonisairauksiin, diabetekseen, paksusuolensyöpään ja moniin muihin tauteihin sairastumisen riskiä, Popsugar tietää.

Luut pysyvät kestävämpinä liikuntaharrastuksen ansiosta. Lisäksi on todistettu, että kuntoilemisen avulla voi kohottaa yleistä energiatasoa. Aivot rakastavat liikuntaa ja kuntoileminen lisää luovuutta. Liikunnan kautta kehittyvät lihakset auttavat polttamaan enemmän kaloreita kehosta. Säännöllisesti kuntoilevat ovat myös keskimäärin muita onnellisempia ja terveempiä.

Uusimmat