Stara liikunta

Fitness Viihdeuutiset

Ellie Goulding upeassa bikinikuvassa – treenin tulos näkyy!

Poptähti Ellie Goulding on tunnetusti kova urheilemaan, ja hän harrastaakin kuntosalilla käymisen lisäksi myös kuntonyrkkeilyä oman henkilökohtaisen valmentajan kanssa pitääkseen itsensä kunnossa. Nyt 30-vuotias Goulding julkaisi itsestään upean bikinikuvan, jossa hänen lihaksikas vartalonsa pääsee todella oikeuksiinsa.

Ellie Goulding on ollut Miamissa rentouttavalla lomalla ja yöpynyt 1Hotels-nimisessä hotellissa, jonka sisältä otetun kuvan Goulding julkaisi itsestään hänen Instagram-kanavalleen. Kuvassa poptähdellä on yllään mustat bikinit, joiden kanssa nainen poseeraa suurta ikkunaa vasten.

Upeasta kuvasta käy kadehdittavan kauniin maiseman lisäksi hyvin ilmi myös se, että nainen on tällä hetkellä myös todella kadehdittavan hyvässä kunnossa. Katsojan huomio kiinnittyy heti ensimmäisenä popparin teräksisiin vatsalihaksiin, joille kauniin lihaksikkaat kädet eivät jää kakkoseksi.

Much love for @1hotels

A post shared by elliegoulding (@elliegoulding) on

Need one of these slidey things @dogpound #corewater #barestatic

A post shared by elliegoulding (@elliegoulding) on

Thank you @dogpound 🤙🏼 #badtyre #smashcity

A post shared by elliegoulding (@elliegoulding) on

🌊

A post shared by elliegoulding (@elliegoulding) on

A post shared by elliegoulding (@elliegoulding) on

Fitness Terveys Viihdeuutiset

Tutkimus: Vain viikonloppuisin treenaaville sama hyöty!

Moni itsestään huolehtiva kiireinen aikuinen toivoisi, että vuorokaudessa riittäisi aikaa joka päivä myös pienelle treenille. Kaikkien kohdalla näin ei kuitenkaan ole, minkä vuoksi monet joutuvatkin jättämään liikuntasuorituksensa pelkästään viikonlopun varaan.

Osa pitkiä työpäiviä tekevistä aikuisista suorittaa koko viikon ajalta väliin jääneet treenit viikonloppuna. Nyt heidän onnekseen uuden tutkimuksen myötä on huomattu, että se saattaa riittää aivan yhtä hyvin kuin se, että he liikkuisivat joka päivä.

Moni voi ajatella, että treenaamisella ei ole terveydelle merkittäviä hyötyjä jos treeni ei ole säännöllistä. Tutkimus todistaa kuitenkin toisin. New York Daily News -uutiset kertovat tutkimuksesta, jossa seurattiin 63.591 aikuista. Kävi ilmi, että viikolla vapaa-aikanaan passiiviset, mutta viikonloppuisin treenaavat aikuiset olivat paljon terveempiä viikonloppuisin lepääviin aikuisiin verrattuna.

Tutkimuksessa viikolla pitkiä työpäiviä ja viikonloppuisin tehokkaita treenejä tekeviä aikuisia kutsuttiin viikonloppuviikingeiksi. He eivät ehtineet tehdä kuin kaksi treeniä viikossa, mutta tekivät aina treenatessaan yhden kerran aikana joko 75 minuuttia kovasykkeistä tai 150 minuuttia matalasykkeistä treeniä. Kaksi treenikertaa viikossa vähensi aikuisilla ihmisillä kohtalokkaan syövän riskiä 18 prosenttia ja sydän- ja verisuonitautien riskiä jopa 40 prosenttia.

Lifestyle Terveys

Näin kannustat kumppaniasi pysymään uudenvuodenlupauksessa

Uusi vuosi tarkoittaa monille lupauksia paremmasta terveydestä tai elintavoista. Parisuhteessa elävien ihmisten tulee tukea kumppaniaan pysymään päätöksessä, olipa kyseessä sitten kilojen pudottaminen, tupakkalakko tai tipaton tammikuu.

Tärkeintä on kumppaniin ja hänen tavoitteisiinsa uskominen. Lupauksen tekevää kumppania on hyvä kannustaa ja luoda hänelle positiivisia ajatuksia. Kerro, että haluat tukea rakastasi onnistumisessa ja olet aina hänen käytettävissään. Älä valehtele, mutta älä myöskään lannista.

Elämäntapavalmentaja Sloan Sheridan-Williams muistuttaa Femail Firstissa, että muutosta tekevän kumppanin huonoa käytöstä ei saa ruokkia eikä lipsahduksia edesauttaa. Molempien tavoitteena on sen sijaan välietappien saavuttaminen ja niistä iloitseminen. Kumppanille voi näyttää esimerkkiä omalla toiminnallaan ja saavuttaa tavotteita tiiminä.

Fyysisyys tuo parisuhteeseen potkua ja tutkimusten mukaan jo pelkkä halaus saa mielihyvähormoneja vapautumaan. Uutta elämäntyyliä tavoittelevien kannattaa saavuttaa luottamusta, rakkautta ja hyvinvointia suhteeseen oksitosiiniannoksia lisäämällä. Onnellinen mieli pystyy saavuttamaan helpommin haluamiaan asioita. Muista kuitenkin, että uudenvuodenlupaus on kumppanisi oma tavoite, etkä ole päätöksen tähtielementti.

Fitness Terveys Viihdeuutiset

Ihminen on viisaimmillaan 58 minuuttia liikkumisesta

Ennen tärkeän palaverin tai esitelmän aloittamista kannattaa tehdä pieni liikuntasuoritus. Uuden tutkimuksen myötä on saatu selville, että jo 20 minuuttiakin kestänyt liikuntasuoritus saa tehtyä ihmisestä paljon viisaamman.

Men’s Health -lehti kertoo Michigan State -yliopistossa tehdystä tutkimuksesta, jonka mukaan suoraan liikuntasuorituksen jälkeen ihminen oli kaikkein viisaimmillaan. 20 minuutista tuntiin kestänyt liikuntasuoritus auttoi ihmistä käyttämään aivojaan paremmin ja esimerkiksi muistamaan informaatiota, joka muuten olisi voinut olla muistamiselle liian hankalassa paikassa.

Tutkimusta johtanut Matthew Pontifex sai selville, että ihminen on liikkumisen jälkeen kaikkein viisaimmillaan 58 minuutin ajan suorituksen jälkeen. Tuloksista oli myös luettavissa, että fyysinen aktiivisuus paransi ihmisten pitkäaikaista muistia.

Tutkimuksessa 92 aikuista saivat tehtäväkseen muistaa heille annetun sanalistan sanat. Kun aikuiset testattiin 12 tunnin jälkeen, he suoriutuivat kaikki melko samalla tavalla riippumatta siitä, että makasivatko he sohvalla vai treensivatko he.

Tulos muuttui kuitenkin huomattavasti positiivisempaan suuntaan niillä, jotka olivat treenanneet juuri ennen muistitestiä. Jo kevyt kävelykin auttoi ihmisiä vahvistamaan ja parantamaan heidän muistiaan koetta varten. Tämän tutkimuksen perusteella tutkijat suosittelevat pientä fyysistä rasitusta ennen tärkeää tilannetta, koska silloin ihminen suoriutuu siitä paremmin.