Oletko oravanpyörässä? Nämä 7 merkkiä paljastavat

Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Vaikka vuosi on vasta aluillaan, moni toimistossa ja varastossa työskentelevä voi löytää itsensä masentavien ja tylsien ajatusten keskeltä. Moni urautuu ja juuttuu rutiineihinsa huomaamattaan, mikä voi vaikuttaa koko elämänlaatuun ja myös muihin perheenjäseniin negatiivisesti.

Nyt Daily Mail -sivusto listasi seitsemän merkkiä siitä, että henkilö on oravanpyörässä kiinni.

1. Odotat nukkumaanmenoaikaa
Jos koet olevasi innoissasi päivittäin vain siitä, että pääset nukkumaan, saatat olla urautunut. Yritä katsella ympärillesi ja löytää merkitystä myös pienistä asioista, jotka lisäävät onnellisuuttasi.

2. Olet kateellinen muille
Oman elämän vertaaminen muihin on tänä päivänä sosiaalisen median vuoksi helppoa. Yritä tehdä jokin positiivinen asia itsesi vuoksi päivittäin.

3. Koet, että et saa mitään aikaiseksi
Teet paljon asioita, mutta sinusta tuntuu siltä, että et silti saa mitään aikaan. Yritä hiljentää sisäinen kriitikkosi ja nauttia saavuttamistasi asioista ja siitä, että saat tehtävät suoritettua.

4. Olet tylsistynyt
Tunnet olevasi todella tylsistynyt töissä. Yritä miettiä, mikä sai sinut aiemmin innostumaan ja palaa sen harrastuksen tai aktiviteetin pariin vapaa-ajallasi.

5. Haluat jäädä kotiin
Jäät mielummin kotiin kuin näkisit ystäviäsi. Työpäiviesi tylsyys alkaa tarttumaan sinuun ja jatkuu näin ollen myös kotona. Työpäivien mielekkyyttä ja työtehtävien vaihtelevuutta kannattaa yrittää nostaa erilaisilla keinoilla, että työpäivät eivät ala verottamaan myös muuta sosiaalista elämää.

6. Vakiovastauksesi on: ”Ei minulla ole aikaa”
Hälyttävin merkki oravanpyörään joutumisesta on se, että keksit jatkuvasti uusia tekosyitä olla tekemättä asioita. Lopulta alat itsekin uskomaan omaan ajan puutteeseesi, vaikka sinulla saattaisikin olla oikeasti aikaa.

7. Ajattelet usein, että missään ei ole mitään mieltä
Jos ensimmäinen vastaus sisimmässäsi uusien asioiden kokeilemiseen on aina se, että et löydä niiden tekemisestä mitään pointtia, sinun kannattaa ulkoilla enemmän ja antaa aivoillesi happea. Näin alennat samalla kehosi stressitasoja.

Uusimmat