5 vinkkiä painonhallintaan – pienet muutokset ovat merkittäviä

Fitness Terveys Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Painon pudottaminen voi kuulostaa melkoiselta urakalta, joka sisältää paljon itsekuria ja sitoutumista. Laihduttaminen voi kuitenkin tapahtua ajan kanssa myös hieman rennommalla otteella, jonka vuoksi ei tarvitse tehdä suurta elämäntapamuutosta.

Fitnessasiantuntija Dominique Astorino paljasti Daily Mail -sivustolle viisi pientä yksityiskohtaa, joihin huomiota kiinnittämällä ihminen voi lähes huomaamattaan alkaa pudottamaan painoaan.

1. Pidä ruokapäiväkirjaa

Kun näet paljonko ja mitä syöt päivän aikana, alat alitajuisesti tekemään terveellisempiä valintoja.

2. Juo enemmän vettä

Veden juominen kiihdyttää aineenvaihduntaa ja hillitsee nälän tunnetta.

3. Kävele

Käveleminen toimii hyvänä painonhallinnan välineenä ja auttaa kehoa polttamaan rasvaa.

4. Aseta syömiselle aikaikkuna

Älä salli itsesi syödä ja napostella mihin aikaan päivästä tahansa.

5. Luo uusia tapoja

Aloita esimerkiksi uusi harrastus, pyri syömään kasviksia joka aterialla tai ota tavoitteeksesi kävellä 10.000 askelta päivittäin.

Uusimmat