Kuntovalmentaja: Nämä ovat kuusi parasta välipalaa treenin jälkeen

Fitness Lifestyle · Terhi Piiroinen

Palauttava ateria tulisi nauttia alle varttitunnin sisään kuntoilun lopettamisesta. Kuntovalmentaja Lisa Reed sanoo, että treenikassiin kannattaa panna eväät, jotta palauttavan välipalan pystyy nauttimaan jo pukuhuoneessa. Hän on luetellut kuusi parasta vaihtoehtoa.

Pakkaa reppuun tai salikassiin jogurttia ja marjoja, hummusta ja jyväkeksejä tai keitettyjä kananmunia. Reed sanoo PureWow-julkaisussa, että myös raejuusto on erinomainen välipala, jonka sekaan voi panna vihanneksia tai kasviksia. Keitetyt kananmunat ovat puolestaan edullisia ja ne on helppo pakata mukaan. Kaksi kappaletta riittää.

Jos on mieltynyt proteiinijuomiin, kannattaa kotona tehdä valmiiksi maidosta, proteiinijauheesta ja mansikoista maittava sekoitus. Toisaalta myös vähäkalorisen kaakaon tiedetään palauttavan erinomaisesti raskaasta treenistä. Jos kuitenkin kaipaa suolaisempaa välipalaa, voi eväsrasiaan oanna terveellisiä rasvoja sisältävää lohta esimerkiksi kylmäsavustettuna ja rieskaan käärittynä.

View this post on Instagram

🚨Post-Workout Nutrition – What to Eat After Your Workout? ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🦄Eating the right nutrients soon after you exercise can help your body get this done faster. It is particularly important to eat carbs and protein after your workout ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⛽️The primary goal of your post-workout meal is to supply your body with the right nutrients for adequate recovery and to maximise the benefits of your workout ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🍌Choosing easily digested foods will promote faster nutrient absorption ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 6️⃣The infographic contains examples of simple and easily digested foods we like to use post exercise ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🎁COMPETITION TIME: Thanks to @musclefooduk you can WIN 50 @SoreenHQ Bars by simply tagging a friend, liking this pic and commenting #MFSoreen below – Soreen Malt Loaf is one of our favourite pre & post workout carb sources and are now only 49p on Musclefood ✨

A post shared by whenharrymetsalad (@whenharrymetsalad) on

Uusimmat