Parempaa lihaa kuin Tinderissä -kampajalle jatkoa: ”Kiehtooko kielletty liha?”

Viihdeuutiset · Stara.fi

Suomessa ihmeteltiin taannoin Laidun Hereford -lihantuottajan mainoskampanjaa, jonka mainoslause oli ”Parempaa lihaa kuin Tinderissä”. Mainoksesta nousi kohu, koska joidenkin mielestä se oli hyvän tavan vastainen. Mainonnan eettinen neuvosto oli lopulta samaa mieltä.

Laidun Hereford
Laidun Hereford

Mainonnan eettinen neuvosto totesi mainoslauseen hyvän maun vastaiseksi ja naisia syrjiväksi. Monet suomalaiset olivat kuitenkin vahvasti eri mieltä neuvoston odottamattoman vanhoillisen näkemyksen kanssa, sillä Tinder ei viittaa kumpaankaan sukupuoleen. Yrityksen tuorein kampanja pureutuu taas ajankohtaiseen aiheeseen, sillä siinä viitataan helsinkiläisen ravintolan päätökseen lopettaa naudanlihan käyttö.

– Huomasimme uutisista, että eräs kotimainen yliopisto oli kieltänyt naudanlihan tarjoilemisen. Jos kielletty liha houkuttaa, sitä saa edelleen täältä, mainoksen saatetekstissä todetaan.

Uusimmat