Postin uusi viestintä aiheuttaa hämmennystä: ”Näet missä sun paketti menee”

Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Posti on viime päivien aikana aiheuttanut asiakkaiden keskuudessa hämmennystä. Posti on muuttanut verkkosivuillaan viestintäänsä hyvin voimakkaasti tuttavallisempaan ja kaverillisempaan suuntaan. Verkkosivuilla ei enää nähdä oikeaoppista suomenkieltä vaan seassa on paljon puhekieltä.

Muutoksen taustana on ollut Postin halu olla lähempänä asiakkaita. Moni on pitänyt muutosta huonona ja se tuntuu vähentäneen yrityksen uskottavuutta useiden asiakkaiden silmissä.

Paketinseurantaa käyttänyt nainen oli hämmentynyt kun sivuilla oli lukenut teksti: ”Kirjoita lähetystunnus kenttään, niin näet missä sun paketti menee”. LKarppi-nimimerkillä Twitterissä asiaa kommentoinut ihmettelee kuka organisaatiossa on pitänyt kieliasun muutosta hyvänä ideana.

Moni on kommentoinut muutosta ja uutta kieliasua melko jyrkästi sosiaalisessa mediassa. Tähän Posti on kirjoittanut oman vastauksensa, joka hämmensi asiakkaita vielä enemmän.

– Moikka moi! Kiva kun olette huomanneet muutoksen, se on ollut tarkoituskin. Haluamme olla lähempänä teitä, meidän ihania asiakkaita, kaveripohjalta yhdessä touhuten. Niin sanotusti mukana menossa, Merja vastaa Postin puolesta.