Norja avasi rajansa suomalaisille – maahan pääsee taas myös turistina

Matkailu Viihdeuutiset Toimittaja:

Matkustelu etelän maihin on tulevana kesänä edelleen haastavaa, mutta vaihtoehtojakin löytyy. Norja on ilmoittanut purkavansa koronarajoituksiaan ja avannut jälleen rajansa alhaisen ilmaantuvuusluvun alueilta saapuville matkailijoille.

Norja luokitteli Suomen sairaanhoitopiirit keltaisiin ja punaisiin alueisiin, ja raja kulkee 25 tartunnassa 100 000 asukasta kohden. Tällä hetkellä Norjaan matkustaminen ilman karanteenimääräystä on mahdollista keltaisilta alueilta. Niihin lukeutuvat tällä hetkellä kaikki sairaanhoitopiirit Keski-Pohjanmaata, Pirkanmaata, Satakuntaa, Päijät-Hämettä, Kanta-Hämettä, Kymenlaaksoa, Varsinais-Suomea, ja Helsinki-Uuttamaata lukuunottamatta.

Norjan lähetystön mukaan toistaiseksi on vielä epäselvää, mitä asiakirjoja raja-asemilla täytyy pystyä esittämään. Norjaan matkustavien kannattaa siis varautua esimerkiksi kyetä todistamaan, että he asuvat ja saapuvat keltaiseksi luokitelluista sairaanhoitopiireistä.

Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten , tai laajemmin samasta aihealueesta Matkailu, Viihdeuutiset -osioistamme.