Gwyneth Paltrow’n hyvinvointibrändi suututti – mainosti alpakan villalla vuorattuja luksusvaippoja

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Hollywood-tähti Gwyneth Paltrow’n hyvinvointibrändi Goop on noussut vuosien varrella otsikoihin muun muassa vaginakynttilöiden ansiosta. Nyt Goop on kohahduttanut mainostamalla Instagramissa luksusvaippoja.

Instagram-julkaisussa Goopin väitettiin lanseeranneen Diapér-nimiset kertakäyttövapaita. Ne on vuorattu julkaisun mukaan neitsytalpakan villallaa ja on koristeltu meripihka-jalokivillä, joilla väitetään olevan tunteita puhdistavia ominaisuuksia. 12 vaipan pakkauksen kerrottiin maksavan 120 dollaria eli noin 115 euroa.

Diapér-vaipoista syntyi arvatenkin somekohu. Luksusvaipat ovat kuitenkin sittemmin paljastuneet PR-stuntiksi. Tavoitteena oli herättää keskustelua joidenkin Yhdysvaltojen korkeille vaippaveroille.

– Tarkoitus oli herättää raivoa. Jos vaippojen kohteleminen luksuksena suututtaa, pitäisi myös vaippojen verottamisen luksustuotteiden tavoin tehdä niin. Diapér on keksitty tuote, jonka tarkoituksena on herättää keskustelua todellisesta ongelmasta, Gwyneth Paltrow kuvaili Goopin videolla.