Alkon litramyynti oli helmikuussa 2025. Myynnissä oli laskua vuoden takaisesta, sillä viime vuoden helmikuussa myyntiä oli 5,3 miljoonaa litraa. Nousua oli kuitenkin panimotuotteiden ja alkoholittomien myynnissä.
Alkoholittomien myynti nousi Alkon tiedotteen mukaan jopa 47,6 prosenttia. Alkon tuoteryhmäpäällikkö Mika Kauppisen mukaan alkoholittomien suosio on kasvanut viime vuosina terveystrendien ja tietoisuuden lisääntymisen myötä. Alkon kerrotaan laajentavan valikoimaansa energiajuomiin, joita myydään vain täysi-ikäisille.
– Alkoholittomien oluiden ja viinien lisäksi tuomme 25. maaliskuuta alkaen valikoimaamme kokeiluluonteisesti energiajuomat, joita asiakkaamme ovat kovasti valikoimaamme toivoneet. Meiltä niitä ostaakseen tulee olla vähintään 18-vuotias, Kauppinen paljastaa.
Myös juomasekoitukset, kuten maustetut long drinkit ovat säilyttäneet suosionsa. Tämä näkyi Kauppisen mukaan Alkossa tuoteryhmän litramyynnin 24 prosentin kasvuna.