Mikä on tämän vuoden Black Friday -hittituote? Viime vuoden valinta oli selkeä

Elisan ennusteen mukaan tämän vuoden Black Friday -kampanjoissa nähdään mahdollinen suunnanmuutos verrattuna viime vuoteen. Kyseisenä perjantaina perinteisesti ostetaan kodin tarvikkeita alennushintaan. Viime vuonna suomalaiset ostivat kampanjan aikaan erityisesti kiertoilmakäristimiä, eli airfryereita.

MAINOS
MAINOS PÄÄTTYY

Tänä vuonna suomalaisten katseet osuvat ennusteiden mukaan robotti-imureihin. Puhelimet, kuulokkeet ja älykellot ovat edelleen kampanjapäivän kestosuosikkeja, mutta arkea helpottavat älylaitteet keräävät kasvavaa huomiota. Robotti-imurit ovat olleet markkinoilla pitkään.

Entästä älykkäämpiä laitteita

Mikä sitten tekee niistä kiinnostavia hankittavia juuri nyt? Ensinnäkin viime vuosien kehitys on tehnyt niistä entistä älykkäämpiä, tehokkaampia ja monipuolisempia. Suosituiksi nousevat erityisesti laitteet, jotka imuroinnin lisäksi moppaavat ja tunnistavat esteet itsenäisesti.

Suosittujen tuotteiden alennusostoihin ovat menneinä vuosina mahtuneet myös hiustenhoitolaitteet ja sähköhammasharjat. Toisin sanoen Black Friday -tarjouksilla ostetaan useimmiten tarpeellisia ja hyödyllisiä tuotteita, eikä pelkästään esimerkiksi viihde-elektroniikkaa.

Tietoiskuna kerrotakoon, että Black Friday on alunperin yhdysvaltalainen alennus- ja ostospäivä, joka sijoittuu kiitospäivän jälkeiseen perjantaihin ja aloittaa joulusesongin. Termi yleistyi rapakon takana jo 1960-luvulla. Termi sai nimensä siitä, kun Philadelphiassa työskennellyt poliisi kuvaili päivän aiheuttamaa ruuhkaa ja kaaosta nimellä Black Friday.

Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten tai laajemmin aihealueesta Lifestyle.