Näin moni suomalainen ostaa urheiluvaatteita ruokakaupasta

Fitness Lifestyle Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Yhä useampi suomalainen hankkii urheiluvaatteet ruokakauppareissun yhteydessä. Lidlin teettämän kuluttajakyselyn mukaan joka kolmas suomalainen suosii tätä tapaa arjen sujuvuuden ja edullisuuden vuoksi.

Lidl teetti laajan kuluttajakyselyn, johon osallistui 1.500 suomalaista kuluttajaa huhtikuussa 2024. Kyselyn tuloksista kävi ilmi, että joka kolmas suomalainen ostaa mielellään niin urheiluvaatteita kuin -jalkineitakin ruokakaupoista, koska ostokset on helppo hoitaa samasta paikasta.

Vastatakseen kasvavaan kysyntään Lidl kokoaa nyt kaikki urheilu- ja ulkoiluvaatteensa uudistetun Crivit-brändin alle, tehden liikuntavarusteiden ostamisesta entistä helpompaa ja edullisempaa. Uudistettu Crivit tarjoaa monipuolisen valikoiman vaatteita, kenkiä ja välineitä eri liikuntamuotoihin kuten kuntosalille, pyöräilyyn, juoksuun, retkeilyyn ja vapaa-aikaan.

Vaikka osa kuluttajista suhtautuu yhä epäillen markettipukeutumisen laatuun, Lidl panostaa nyt entistä enemmän materiaaleihin ja toimivuuteen. “Me emme tingi laadusta. Tavoitteenamme on näyttää, että käytännölliset ja tyylikkäät urheiluvaatteet löytyvät myös ruokakaupoista”, Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto sanoo. Crivitin uusi ilme lanseerataan 22. toukokuuta juoksumalliston myötä.