Sanomalehti meni halpaan: ”Pohjois-Korean johtaja valittu maailman seksikkäimmäksi”

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Nettimaailman tunnetuin parodiamedia The Onion ei ole vielä kaikille verkon käytäjille tuttu, ja siksi sen artikkeleista aiheutuukin usein hieman hämmennystä. Tuorein The Onionin parodiauutista todelliseksi luullut taho on yksi Kiinan suosituimmista lehdistä, The People’s Daily Online.

The Onion -verkkosivuston artikkelissa kerrottiin kuinka lehti oli valinnut Pohjois-Korean diktaattorin Kim Jong Unin maailman seksikkäimmäksi elossa olevaksi mieheksi. Juttu päätyi pian todellisena uutisena The People’s Daily -lehteen. Uutista koristi uljas valokuva Kim Jongista hevosen selässä.

– Tämä murskaavan komeilla pyöreillä kasvoilla, poikamaisella charmilla ja voimakkaalla ryhdillä varustettu Pyongyangilainen sydäntensärkijä on jokaisen naisen päiväuni. Söpön ja herkän puolen alleen peittävällä voimalla siunattu Kim sai toimituksen haukkomaan henkeään virheettömällä muotitajullaan, tyylikkäällä hiustyylillään ja tietenkin tunnetulla hymyllään, People’s Daily siteerasi The Onionia.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun The Onion -huumorisivusto toimii oikean uutismedian lähteenä. Kaksi kuukautta sitten Iranilainen Fars-uutistoimisto kertoi, että yhdysvaltalaisen mielipidemittauksen tuloksen mukaan suuri osa valkoisista Yhdysvaltain kansalaisista äänestäisi mielummin Iranin presidentti Mahmoud Ahmadinejadia kuin Barack Obamaa. Mitään tällaista mielipidetutkimusta ei tietenkään ollut tehty, vaan ”uutisen” lähteenä oli The Onion.

Uusimmat